Separationsångest

Igår satte min menstruation igång. Dock kommer pms’en att krångla några dagar till och jag är helt otroligt känslig. Vilket inte gjorde sista mötet med jobbcoachen lättare på något sätt. Det går emot mitt vett att avvika och säga hejdå till trygghet. Säga hejdå till någon som tror på mig och som har mitt förtroende. Säga hejdå till någon som, i och för sig gjort mig ledsen många gånger men genom det öppnat upp mina ögon för delar av världen, livet och verkligheten på ett sätt som jag aldrig har sett det förut. Jag hade verkligen separationsångest igår! Å sen grät jag större delen av dagen. Tänk att en enda människa kan göra sådant intryck på mig – genom att vara brutalt ärlig. Det var förvisso hans jobb, men jag har gått hos terapeuter som knappast lyckat knäcka en enda av mina ”koder” – trots att det varit deras jobb. Jag hade önskat att jag fått välja själv när jag skulle vara redo att gå vidare från jobbcoachen. Jag tror i och för sig på ”allt sker av en anledning”, men det finns ingen utomstående anledning till att jag slutar där mer än att man bara får 6 månader. Däremot, att jag hamnade mitt i ”dominospelet” som till slut gjorde att jag hamnade hos honom – DET skedde av en anledning.

Jag kommer att sloka ett tag nu tills jag kommer över det här, och finner balans och (ny) trygghet.

(efter regn kommer solsken)

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

