I dag..

..har jag plockat målarfärg från taket! Mycket exotiskt!

Nästan ända sedan jag flyttade in i min lya har takfärgen krackelerat, jag har ringt om det men svaret jag har fått är; ”vi målar inte om förrän färgen börjar falla ner.” Så i dag fick jag nog, eftersom det ser så äckligt ut med massa sånna här i större delen av taket:

”vulkan”

Så klädd i t-shirt, trosor o strumpor, dansande till musikbandning à la U2, ZZ top och Grease så gick jag upp och ner för min stege i nästan hela rummet. Med en papperkasse, i högsta hugg, för att damma runt så lite som möjligt fixade jag till ett gäng kala fläckar i taket. Nu vete fan om det ser så himla bra ut, men jag tycker att det ser bättre ut än små ”vulkaner” i alla fall.

”kala fläckar”

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

