latino och benhinnor

mitt absoluta favoritpass på Sydpoolen är Latino (eller ‘Z! Latin jam’ som det heter nu)! Eftersom jag tidigare aldrig varit något fan av spansk musik eller deras rytmer, så blev jag övertalad till att prova på latino. Å som du förstår, jag har aldrig ångrat det! Har du provat Zumba någon gång?  Det här passet är lite lite som det men det är D A N S, medan Zumba är fitness. Därmed inte sagt att latinopasset inte är jobbigt, enligt ledaren så springer vi ca 5km på det här passet. Å ledaren är den bästa man kan ha! Han kommer själv från Chile vilket gör att danserna visas och dansas med själ och hjärta, och han är den som bestämmer vad som ska dansas och inte någon instans högre upp i företaget. Han vill verkligen att vi ska lära oss, och han blir så glad när vi har roligt! Han har verkligen glimten i ögat, samtidigt som han kan köra med oss riktigt ordentligt. Det är inga lata 55 minuter inte! Vi dansar olika varianter av salsa, cumbia, merengue, kudoru, samba mfl. Å man måste kunna skratta åt sig själv, för även om man som jag har dansat 1½ år så sitter inte allt perfekt för det. I synnerhet inte nya danser. Detta är den bästa medicien mot tråkiga dagar! 😀

Tyvärr då så var jag tvungen att högst motvilligt avboka detta pass idag, pga dumma benhinnor. Jag förstår inte vad som har hänt. Förra veckan hade jag jätteont, men det la sig och jag har inte känt något på flera dagar förrän idag. Igen. Jag hoppas att det är pga ett par skor som jag får ont, annars får jag nog ta och kolla upp det. Ställer skorna på hyllan ett tag, och tränar annat i stället för latino. Men hoppas ändå att jag kan vara med och dansa på fredag igen!

Det här inlägget postades i Träning & Hälsa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

