yoga, oljud och fniss

Är hemma efter yogan! Jag är fortfarande stel i nacken, men har inga spända käkar. Troligen är det för att det bjöds på en hel del fniss under yogapassen. Först var poweryogan utbytt mot kundalinyoga och det passet började med fnissiga deltagare, fel musik o därpå för hög musik, sånt utlöser alltid skratt av någon anledning. 😉 Men pga ledarens engagemang så lyckades jag till slut att fokusera på vad vi gjorde och utestänga musiken. TILLS vi skulle göra ”elefanten” och skratta på kommando. Då brast det igen!
Efter det passet var det en kort paus och in trillade nya, fokuserade, deltagare. Eller ja…, min vän Sz var trött o fnissig av sig så där var det inte mycket fokus. Men det gjorde inget. Jag behövde hennes skratt efter att ha varit hemma hela dagen.
Jag känner mig oftast så himla nöjd efter yogapassen! Det är perfekt att naturligt få stretcha och sträcka ut kroppen, träna magmuskler och ryggmuskler och samtidigt få öva på att vara här och nu. Jag säger inte att det är lätt, för det är det verkligen inte! Det utmanar ens tålamod, uthållighet, och stela o till viss del sladdria muskulatur. Men ändå är det är en rejält schysst avslutning på en, oftast tråkig, måndag! 🙂

Det här inlägget postades i Träning & Hälsa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

