hormonerna dansar breakdance o slowfox

Det här är ett ämne ni också kommer få höra om, min jäkla pms och hormonerna som jag skulle vilja fånga upp i en säck och spika upp på väggen. Vissa månader kan pms’en få mig att tro att jag är på väg att bli förkyld, för att jag tappar orken o lusten så pass mycket. Andra gånger kan de få mig att vilja kyssa var o varannan människa som är snäll mot mig för att jag äääääälllskarrr dem (trots att de är okända), samtidigt som jag blir råförbannad på icakassen som är på vippen att välta när jag ställer ner den på golvet. Min fd sambo blev inte klok på mig under dessa perioder, and guess what – det blev inte jag heller! Tyvärr har det blivit värre ju äldre jag blivit också. Jag vet inte riktigt om det här med klimakteriet kommer vara något för mig… Det är i alla fall absolut inget jag ser fram emot. Fast när jag tänker efter…, vilken kvinna gör det? Hoppa. det. tack. Men antagligen har jag fått pli på hormonerna lagom till dess, bara för att göra det lite extra spännande.

Jag får massa hjälp med kosttillskott och råd om annat jag kan ta. Men jag är dålig på det där. Kanske för att jag har dragit med det här så pass länge att jag inte riktigt tror på att det går att fixa. Fast jag vet ju att jag inte är själv med detta problem. Min bonussyrra har bra kosttillskott för sånt här! Å jag försöker mig på dem månad efter månad, men antingen har jag blivit magsjuk (inte pga kosttillskotten!!) eller så har jag blivit förkyld och tjock i halsen så jag inte kan svälja tabletterna. För de är inga små kapslar heller, ibland känns det som om jag käkat en halv måltid.. Men jag lovar bonussyrran, jag ska verkligen ge dem en chans så jag kan få någon kontinutet på det här. Mirakel kan ske! Har jag hört. 😉

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till hormonerna dansar breakdance o slowfox

  1. Lopez skriver:

    Nu kan jag förstå dig lite mer ang hormonerna som du haft det jobbigt med varje månad. Jag är ju själv hormonstinn allt som oftast, antingen gravid eller ammandes …men jag vet ju att det släpper när jag slutar upp med sånt. Jobbigt som sjuttan att ha det återkommande så varje månad! Men jag tror på att kosten kan bidra. Har inte träningen lättat upp det??

    Kram!

    • miapialingonfia skriver:

      jaaa, de är ett återkommande tema på fejjan – trots att jag försöker låta bli att skriva om dem. Det brukar vara; ‘ignorera, så försvinner det’. Inte i detta fall dock. 😉 Kosten kan säkert bidra.., dock är det lättare att tänka ”bra kost” när jag tränar som mest intensivt. Å apropå träningen, jo rent värkmässigt har det blivit bättre av träningen. Ländryggen blir inte lika känslig och ”svag” och förut sträckte sig värken ner i ljumskarna, det har oxå blivit bättre. Men rent hormonmässigt har det inte blivit bättre. Fast, man kanske måste träna längre än 1½ år för att märka resultat.
      Skönt för dig att det lägger av när du lägger av! Frågan är bara när du tänkt göra det? 😉

      Kram!

Kommentera

